Zapraszamy na zajęcia warsztatowe z następujących technologii:

1. Kurs “Unity – podstawowe elementy gry 3D” 

Prowadzący: mgr inż. Krzysztof Hyżorek

Grupy wiekowe: od 12 lat.

Środowiska i języki programowania: Unity, C#, Visual Studio, MonoDevelop.

Kurs “Unity – podstawowe elementy gry 3D” przeznaczony jest dla osób, które nie mają doświadczenia w tworzeniu gier lub nie znają środowiska Unity. Na kursie omówione zostaną podstawowe pojęcia związane z tworzeniem gier komputerowych i programowaniem. Podczas zajęć stworzona zostanie scena gry oraz przedstawione zostaną elementy gry takie jak: animacje, nawigacja graczem, czy zdobywanie punktów. Kurs obejmie też elementy nieco bardziej zaawansowane, jak tworzenie prostych efektów cząsteczkowych oraz programowanie inteligentnego wroga. Kursanci zdobędą umiejętności stworzenia prostej gry 3D.

Kurs „Unity 3D – podstawowe elementy gry 3D” obejmować będzie zagadnienia:

  • Zapoznanie z edytorem Unity3D,
  • Obsługa gracza pierwszoosobowego,
  • Tworzenie profesjonalnych skryptów,
  • Zdobywanie punktów,
  • Animacje,
  • Strzelanie (różne typy),
  • Tworzenie świata (teren, tekstury terenu, drzewa i krzewy, trawa, woda, ukształtowanie powierzchni terenu, skały, wiatr, budynki i budowle), 
  • Tworzenie inteligentnego wroga,
  • Elementy fizyki gry,
  • Teleportacja,
  • Dialogi i komunikaty,
  • Proste efekty cząsteczkowe,
  • Importowanie zasobów ze sklepu Assets Store,
  • Dźwięki gry,
  • Inne.

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY

2. Programowanie w języku Java i środowisku Processing

Prowadzący: dr inż. Szymon Maćkowiak

Grupy wiekowe: od 12 lat.

Środowiska i języki programowania: Processing, Java

Zgodnie z rankingiem popularności języków programowania TIOBE index, pierwszą pozycję, od wielu lat niezmiennie utrzymuje język Java. Wiąże się to z jego wieloplatformowością oraz rozkwitem technologii urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android. Wyjątkowo ciekawą opcją nauki i pracy z językiem Java jest projekt Processing, który można traktować jako bibliotekę języka Java oraz kompletne środowisko programistyczne, stworzone głównie na potrzeby sztuk wizualnych. Processing można wykorzystywać do tworzenia zdumiewających efektów graficznych (sterowanych językiem programowania) lub prostych gier komputerowych (gałęzią projektu Processing jest “Processing for Android”, co umożliwia tworzenie i eksport swoich prac na urządzenia z systemem Android) i jest wyjątkowo często wykorzystywane przez artystów, nauczycieli i hobbystów. Processing jest również doskonałym narzędziem wprowadzającym w świat programowania.

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY

3. Tworzenie muzyki w środowisku SonicPi

Prowadzący: dr inż. Szymon Maćkowiak

Grupy wiekowe: od 12 lat.

Środowiska i języki programowania: SonicPi, Ruby.

SonicPi to środowisko programistyczne i projekt edukacyjny rozwijany przez University of Cambridge Computer Laboratory. Pozwala na tworzenie pełnych utworów muzycznych za pomocą instrukcji programistycznych w języku Ruby. Jako narzędzie daje zupełnie nowe możliwości wyrażania i eksperymentowania z muzyką. 

Podczas kursu uczestnicy stworzą własny utwór muzyczny, pełen brzmień różnorodnych instrumentów, z linią basową oraz perkusyjną. Kursanci poznają również podstawowe koncepcje związane z programowaniem – zmienne, funkcje, pętle i wątki. Kurs obejmować będzie zagadnienia, takie jak:

  • dźwięki i sposoby ich reprezentacji,
  • zmienne i funkcje,
  • syntezatory i próbki dźwiękowe (tzw. sample),
  • tablice zmiennych, pętle i instrukcje warunkowe.

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY

4. Anty-hacking – na czym polega łamanie zabezpieczeń komputerów i jak nie paść ofiarą crackerów?

Prowadzący: dr inż. Michał Hermanowicz

Grupy wiekowe: od 15 lat.

Środowiska i języki programowania: GNU/Linux, Bash, Aircrack-ng, Nmap, crunch, John the Ripper

W ramach zajęć uczestnicy zapoznają się z wybranymi metodami przełamywania zabezpieczeń sieci komputerowych i systemów operacyjnych – wśród nich metody zdalne (sniffing, spoofing, DDoS) i lokalne (luki w oprogramowaniu). Poprzez ćwiczenia praktyczne uczestnicy dowiedzą się jak analizować sieci komputerowe pod kątem bezpieczeństwa i chronić swoje dane za pomocą dostępnego (bezpłatnego) oprogramowania. Podsumowanie będzie stanowił przegląd systemów operacyjnych i narzędzi służących ich zabezpieczaniu (firewall, system detekcji włamań LIDS i inne).

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY

5. Domowy serwer WWW (jak skonfigurować prosty hosting stron internetowych korzystając z darmowego oprogramowania)

Prowadzący: dr inż. Michał Hermanowicz

Grupy wiekowe: 15 lat.

Środowiska i języki programowania: GNU/Linux, Bash, Apache HTTP Server

W ramach zajęć uczestnicy poznają podstawy konfiguracji domowego serwera stron WWW w oparciu o system operacyjny GNU/Linux i projekt Apache. Zagadnienia, które zostaną poruszone na spotkaniach to dobór, instalacja i konfiguracja niezbędnego oprogramowania, protokół HTTP, działanie sieci WWW, własna nazwa domenowa, a także podstawy funkcjonowania systemu DNS.

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY

6. System operacyjny GNU/Linux od początku

Grupy wiekowe: od 15 lat.

Środowiska i języki programowania: GNU/Linux, Bash

Jest to kurs użytkowania systemu operacyjnego GNU/Linux dla początkujących. Pytania i problemy, które poruszymy na zajęciach to m.in.: wybór odpowiedniej dystrybucji/wersji systemu i jego instalacja, jak bezboleśnie “przesiąść się” z innych, używanych do tej pory systemów, skąd pobrać niezbędne oprogramowanie i jak odnaleźć się w podstawowej konfiguracji środowiska pracy, jak skonfigurować system do pracy w sieci, a także garść informacji o podstawach bezpiecznego korzystania z Internetu.

SPRAWDŹ AKTUALNE ZAPISY