Pierwszy kontakt ze środowiskiem Scratch

Dzień dobry!

Na poprzednich zajęciach zapoznaliśmy się ze środowiskiem Scratch. W poprzednim wpisie umieściłam instrukcje pobierania tego programu. Uczyliśmy się jak zmieniać tło, jak wstawiać nowe duszki, zmieniać ich nazwy, rozmiar i kolory oraz stworzyliśmy pierwszą animację i krótką historię do niej. Animacja dotyczyła podwodnego świata, w którym pływają postacie- na zajęciach wyobraźnia uczestników pozwalała na stworzenie niesamowitych historii oraz na wstawianie początkowo niepasujących do podwodnego świata obiektów, ale opowiedziane przez nich historie pojawienia się tych postaci tłumaczyła ich wstępne niedopasowanie. W programie pojawiała się pływająca wiewiórka, która była postacią Sandy ze znanej dla dzieci kreskówki “Spongebob”, nurek uciekający od rekina, pies który gonił pływające chipsy  i dużo dużo więcej. Dzięki temu  taka prosta animacja sprawiła ogromną frajdę oraz ubarwiła opowiedzianą wcześniej historię.  Poniżej zamieszczam kod jaki udało nam się napisać. Kod ten jest identyczny dla wszystkich wstawionych postaci. W wyborze postaci pomoże Wam wasza wyobraźnia.

Kod dla Kraba :

 

Kod dla nurka:

Udostępnij znajomym

Zostaw komentarz