Centrum edukacji HOBBAJT zaprasza na szkolenia dla nauczycieli.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Szkolenia prowadzi kadra złożona z doświadczonych specjalistów w swoich dziedzinach. Posiadamy doświadczenie zarówno akademickie, jak i w pracy szkolnej. Prowadzimy zajęcia akademickie i szkolenia od ponad 10 lat.
Szkolenia z zakresu komunikacji międzynarodowej prowadzi dr Klaudia Bączyk-Lesiuk, z kolei szkolenia dotyczące kreatywnego wykorzystania komputera prowadzi dr inż. Szymon Maćkowiak.
Jeżeli w naszej ofercie nie ma szkolenia, które byłoby przydatne dla Twojego zespołu pedagogicznego – napisz nam o tym w formularzu zgłoszeniowym! Postaramy się przygotować szkolenie dedykowane specjalnie dla Twojej placówki!
W ostatnich latach coraz częściej możemy spotkać w swych szkołach uczniów z Ukrainy. Częstokrotnie emigracja całych rodzin spowodowana jest złą sytuacją polityczną i społeczną naszych wschodnich sąsiadów. Najmłodsi rzadko kiedy rozumieją powód wyjazdu, dla nich jest to oderwanie od przyjaciół ze szkoły i podwórka. Nie tylko nie znają języka polskiego, ale dodatkowo czują się opuszczeni i bardzo samotni. W jaki sposób zatem przygotować się do pracy z uczniem pochodzącym z Ukrainy? Jak pomóc mu odnaleźć się w nowej, nie tylko szkolnej rzeczywistości? Co może nas zaskoczyć w jego zachowaniu? Aby odpowiedzieć sobie na te pytanie warto zaznajomić się nie tylko z ukraińskim systemem oświaty, ale także wkroczyć w świat (zdawać by się mogło bliskiej nam) kultury ukraińskiej.
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy ze wszystkich typów szkół
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
Od kilku lat w środowisku glottodydaktycznym toczy się dyskusja na temat braku odpowiednich pozycji książkowych stanowiących pełne kompendium wiedzy o dwujęzyczności. W związku z nasilającymi się migracjami, problem braku odpowiednich materiałów dotyka polskie szkoły, a w szczególności jej pracowników. Czy można przygotować się do pracy z dzieckiem dwukulturowym? Czym jest bilingwizm oraz jaki jest cel dwujęzyczności? W jaki sposób pracować z dzieckiem dwujęzycznym w polskim systemie oświatowym?
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy ze wszystkich typów szkół
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
Szkoła XXI wieku staje przed zadaniem, które początkowo jawić się może jako niezwykle skomplikowane. Szczególnie trudnym do wyobrażenia dla wielu okazuje się, fakt, że kwestia ucznia obcokrajowca dotyka nie tylko szkół na Zachodzie, ale także polskich placówek edukacyjnych. Wraz z nasilającymi zjawiskami migracyjnymi, do polskich szkół trafiają uczniowie cudzoziemscy oraz Polacy powracający z emigracji. Jak sprawić, by pierwszy kontakt ze szkołą okazał się początkiem ciekawej przygody? Jak ułatwić nowemu uczniowi dobry start? I ostatecznie: w jaki sposób dokonać przesunięcia w myśleniu o języku polskim z kategorii „mój” na „nasz”?
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy ze wszystkich typów szkół
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
Uczymy już kilka, kilkanaście, a może i kilkadziesiąt lat. Wiemy, w jaki sposób wykonywać swoją pracę, wciąż jednak kształcimy się, by być coraz lepszymi. I nagle w tym naszym uporządkowanym życiu szkolnym pojawia się ON – uczeń z doświadczeniem migracyjnym. I co teraz? W jaki sposób zaplanować lekcje języka polskiego jako obcego? Jak nauczyć języka kogoś, kto nigdy nie miał z nim styczności? Jak porozumieć się z uczniem, którego my sami nie rozumiemy? Aby pozbyć się towarzyszącego nam w tym momencie (i jakże zrozumiałego) strachu warto wziąć udział w kolejnym, ale tym razem bardzo praktycznym szkoleniu, podczas którego poznamy metody pracy z uczniem obcokrajowcem, zaplanujemy nie tylko pierwszą lekcję, ale i zaznajomimy się ze sposobami planowania całego cyklu zajęciowego.
nauczyciele języka polskiego (jako obcego)
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
Od kilku lat widać w Polsce rosnącą liczbę uczniów z zagranicy. W kontekście globalizacji kultury warto zastanowić się nad stanem polskiej edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem roli grupy w procesie adaptacyjnym. Celem szkolenia jest poznanie teorii akulturacji, która opisuje sposób adaptacji kulturowej zarówno na poziomie jednostki, jak i grup. Wiedza na temat różnych strategii akulturacyjnych pozwoli zrozumieć, co przeżywać może uczeń z doświadczeniem migracyjnym w wyniku zderzenia z innymi kulturami. To natomiast stanie się asumptem do poszukiwania sposobów na integrację grupy, z korzyścią dla każdego z jej członków.
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy ze wszystkich typów szkół
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
W nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego dla dzieci w wieku przedszkolnym, duże znaczenie przywiązuje się do rozwoju człowieka w kontekście szeroko rozumianego rozwoju społecznego. Asumptem do dyskusji na temat różnorodności tożsamościowej może stać się obecność w naszej grupie przedszkolnej czy szkole ucznia z innego kraju. Wzajemne poznanie daje niezwykłą możliwość do stworzenia dialogu międzykulturowego, zaprezentowania dzieciom, iż wszyscy, pomimo różnic, jesteśmy tacy sami. Budowaniu wspólnych więzi pomagają liczne zabawy i gry językowe, a odpowiednie metody aktywizujące sprawiają, że czytanie w obcym języku (czyli w tym przypadku: po polsku) staje się niezwykłą przygodą, w której zechcą uczestniczyć wszyscy uczniowie bez względu na pochodzenie.
nauczyciele języka polskiego jako obcego, nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, a także szkół podstawowych, nauczyciele świetlicy
szkolenie jednodniowe, warsztaty metodyczne, minimum 1,5 godz.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
Minecraft to gra, która pozwala na uwolnienie kreatywności. Świat zbudowany z gigantycznej liczby małych kostek pełniących rolę różnych materiałów. Uczniowie uwielbiają tą grę, ponieważ daje im niespotykaną swobodę tworzenia oraz wzajemnych interakcji. Okazuje się jednak, że Minecraft może być wykorzystany również zakresie przedmiotów szkolnych! Na szkoleniu zostaną przedstawione nietypowe zastosowania Minecrafta w zakresie m. in. nauki tabliczki mnożenia, ułamków, pojęcia układów współrzędnych, nauki chemii i podstaw budowy materii, tworzenia układów logicznych czy programowania. Uwaga zostanie również poświęcona procesowi wdrażania oprogramowania do szkolnych zasobów informatycznych.
nauczyciele informatyki, matematyki, chemii, fizyki, plastyki, techniki szkół podstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Firma Google udostępnia szkołom publicznym cały szereg interesujących usług, szczególnie przydatnych w przypadku konieczności pracy zdalnej. W ramach szkolenia poznamy podstawy pakietu biurowego od Google oraz przećwiczymy opcje takich usług jak Meet oraz Classroom.
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Multimedia wykorzystywane do przekazywania treści w Internecie zyskują coraz atrakcyjniejszą formę. Ich przygotowywanie i edycja coraz częściej odbywa się w programie Canva, która pozwala na tworzenie plakatów, prezentacji, filmów i animacji. W ramach zajęć poznamy usługę Canva oraz wykonamy projekt plakatu, animacji, materiału wideo i prezentacji.
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
W dobie edukacji zdalnej nauczyciel często jest zmuszony do samodzielnej edycji lub przygotowania materiałów dydaktycznych. Problem ten również dotyczy materiałów filmowych. W odniesieniu do materiałów wideo znakomitym wyborem oprogramowania jest Microsoft Zdjęcia. W ramach szkolenia zapoznamy się z podstawami edycji materiałów wideo, interfejsem programu oraz wykonamy wspólnie edycję materiału filmowego.
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
W dobie edukacji zdalnej nauczyciel często jest zmuszony do samodzielnej edycji lub przygotowania materiałów dydaktycznych. Problem ten również dotyczy materiałów dźwiękowych. W odniesieniu do materiałów audio znakomitym wyborem oprogramowania jest Audacity. W ramach szkolenia zapoznamy się z podstawami edycji materiałów audio, interfejsem programu oraz wykonamy wspólnie edycję materiału dźwiękowego.
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Processing to zarówno środowisko programowania jak również biblioteka języka Java. Służy do kreatywnego programowania i jest wykorzystywane do tworzenia zdumiewających animacji i interaktywnych instalacji przez artystów i edukatorów – głównie w Stanach Zjednoczonych. Jego zaletą jest to, że efekty budowanych programów są widoczne na ekranie niemal natychmiast. Na zajęciach szkolnych może być wykorzystane do tworzenia symulacji i animacji komputerowych, nauki programowania czy nawet tworzenia prac artystycznych. Na szkoleniu poznamy środowisko Processing, poznamy najciekawsze źródła z których można czerpać dalsze inspiracje oraz wykonamy wspólnie projekt aplikacji interaktywnej.
nauczyciele informatyki, matematyki, fizyki, plastyki, techniki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
p5js to siostrzany projekt Processigu, ale wykorzystuje język JavaScript i może być wykonywany w przeglądarce internetowej. Programy napisane w p5js można łatwo osadzać na stronach internetowych i mogę stanowić ciekawe urozmaicenie zajęć z języka HTML. Podobnie jak Processing, p5js służy do kreatywnego programowania i jest wykorzystywany do tworzenia zdumiewających animacji i interaktywnych instalacji przez artystów i edukatorów. Może być również wykorzystany do tworzenia przeglądarkowych gier komputerowych. Na zajęciach szkolnych może być wykorzystany do tworzenia symulacji i animacji komputerowych, nauki programowania, czy nawet tworzenia gier i prac artystycznych. Na szkoleniu poznamy bibliotekę p5js, poznamy najciekawsze źródła z których można czerpać dalsze inspiracje oraz wykonamy wspólnie projekt aplikacji przeglądarkowej.
nauczyciele informatyki, matematyki, fizyki, plastyki, techniki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Microbity to niewielkie płytki mikroprocesorowe, wyposażone w przyciski, zestaw czujników, układ Bluetooth i matrycę diód LED. Można za ich pomocą mierzyć czas, temperaturę, orientację przestrzenną, a wszelkie dane można przesyłać bezprzewodowo do innych Microbitów. Po podłączeniu płytki do komputera przewodem USB możemy rozpocząć jej programowanie. Największą zaletą układu Microbit (w porównaniu np. do płytek Arduino) jest to, że wszystkie niezbędne czujniki są fabrycznie zamontowane na płytce i nie ma konieczności ani ich dodatkowego podłączania, co znacznie redukuje możliwy nieporządek, który może powstać w klasie. Na szkoleniu zostanie przedstawiony i omówiony układ Microbit oraz najciekawsze źródła, z których dalej można czerpać inspirację do przygotowywania lekcji z informatyki czy techniki.
nauczyciele informatyki, matematyki, fizyki, plastyki, techniki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Python to język skryptowy ogólnego przeznaczenia, który zgodnie z indeksem społeczności TIOBE staje się najpopularniejszym językiem programowania na świecie – prawdopodobnie w najbliższym czasie przeskoczy popularnością język C. Swoją rosnącą popularność Python zawdzięcza przyjaznej składni, dojrzałej społeczności i mnogości dodatkowych pakietów, które pozwalają go zastosować do niemal każdego projektu. W pracy nauczyciela oprócz zajęć informatyki (gdzie Python z powodzeniem może być wykorzystany do tłumaczenia algorytmów i wykonywania programów przewidzianych przez podstawę programową) Python może być wykorzystywany do statystyki i analizy danych zamiast takich programów jak MS Excel.
nauczyciele informatyki, matematyki, fizyki, techniki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Arcade to lekkie środowisko uruchamiane w przeglądarce internetowej, które umożliwia najmłodszym adeptom informatyki tworzyć własne gry komputerowe. Utworzone projekty można następnie udostępniać i uruchamiać w przeglądarce internetowej lub eksportować na dedykowaną kieszonkową konsolę (dostępną na polskim rynku) MeowBit. Arcade stanowi znakomitą alternatywę dla Scratcha i daje dzieciakom dużo radości z tworzenia własnych gier zręcznościowych.
nauczyciele informatyki, matematyki, fizyki, techniki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
szkolenie jednodniowe, warsztaty komputerowe, minimum 1,5 godz.
dr inż. Szymon Maćkowiak
Cena szkolenia NIE ZALEŻY OD LICZBY UCZESTNIKÓW W GRUPIE!
Każdy uczestnik otrzyma dyplom ukończenia szkolenia w formie elektronicznej oraz dodatkowe materiały ze szkolenia.
Szkolenia w formie ZDALNEJ:
Szkolenia w formie STACJONARNEJ:
DANE FIRMY
HOBBAJT, dr inż. Szymon Maćkowiak
ul. Konopnickiej 10/10, 64-200 Wolsztyn
NIP: 9231633833
REGON: 367482612
e-mail: szymon.mackowiak@hobbajt.pl,
tel: +48 507 505 169
SEKRETARIAT
Katarzyna Herman-Szczęsna
e-mail: sekretariat@hobbajt.pl
tel: +48 796 784 298
DANE DO PRZELEWU
HOBBAJT, dr inż. Szymon Maćkowiak
14 2490 0005 0000 4530 5736 8443
ul. Konopnickiej 10/10, 64-200 Wolsztyn